یکی از معضلات امروزه مجتمع های تجاری فعال در کلانشهرها این است که علیرغم حضور در بهترین موقعیت تجاری شهر، بهترین طراحی داخلی و … همچنان در ایجاد پاخور ناموفق هستند. ما در مقاله کلید موفقیت تجاری به عوامل موفقیت پرداختیم، همچنین یکی از عواملی که میتواند مالها را در رسیدن به موفقیت کمک کند برنامه بازاریابی مال است. برنامه بازاریابی مال، استراتژیهایی را که مدیر مرکز برای جذب و نگهداری مستاجرین و جذب بیشتر مشتریان این فروشگاهها اعمال میکند، توصیف میکند. طراحی و اجرای یک برنامه بازاریابی مال برای موفقیت ضروری است، زیرا مراکز خرید با یکدیگر رقابت میکنند. در مناطق شهری، مصرفکنندگان گزینههای متعددی از فروشگاهها، محیط و امکانات سرگرمی دارند. پیادهسازی یک برنامه صحیح، یک مرکز را برای ایجاد مزیت رقابتی خود مهیا میسازد.
تعیین اهداف
برنامه بازاریابی برای هر کسبوکار باید شامل اهداف مشخصی باشد. در یک برنامه بازاریابی مال، یک هدف کلیدی سطح فروشی است که شما میخواهید مستأجران به آن برسند. یک هدف را برای درصد اشغال تعیین کنید (مقدار فضای خردهفروشی که توسط مستأجرها اشغال میشود). یک مرکز نیز هدف خود را افزایش درآمد حاصل از اجارهها قرار میدهد. تعداد خریداران یا ترافیک بازدیدکننده، اهداف دیگری میتوانند باشند. با استفاده از این اهداف، میتوانید پیشرفت برنامه بازاریابی مال در طول سال با قابلیت اندازهگیری رصد کنید.
تعیین بازار هدف
تیم بازاریابی مال، باید درک درستی از بازارهای هدف داشته باشند. خصوصیات جمعیت شناختی منطقه (عوامل مانند سن و سطح درآمد) ایده خوبی در مورد بازار هدف به شما میدهد. همچنین دید خوبی از مشتریان فعلی شما و مشتریانی که در آینده تمایل به جذب آنها دارید به شما میدهد. این امر به شما در ترکیب بندی صنوف، انتخاب بهترین رسانه های تبلیغاتی و … کمک شایان توجهی می کند.
جذب و نگهداری مستاجرین
برنامه بازاریابی جزئیات استراتژیها و برنامههای عملیاتی را که بازار برای یافتن ترکیب مناسب مستأجران که متناسب با رفتار خرید و نیازهای بازارهای هدف آن است، مورداستفاده قرار میدهد. خریدارانی که باهدف خرید از یک فروشگاه وارد مال میشوند اگر فروشگاههای دیگری که برآوردهکننده تقاضای آنها باشد را نیز ببینند رغبت بیشتری به خرید از آن مال خواهند داشت که این امر، اهمیت ترکیب مناسب اصناف و مستأجران را بهخوبی بیان میکند. مدیریت مال، باید استراتژیهایی را در جهت رضایت مستأجران پیاده کند، نظیر برگزاری نظرسنجی سالانه از مستأجران برای پی بردن به اموری که مال در آنها نقاط قوت دارد و همچنین شناسایی نقاط ضعف برای بهبود و ارتقا در آن نقاط.
کمک به افزایش کسبوکار
بهر میزان که مدیریت مجتمع تجاری به صاحبان کسبوکار فعال در مال برای جذب مشتری کمک کند، کسبوکارها موفقتر و به فراخور آن برند مال، قویتر خواهد شد. یک استراتژی بازاریابی باید بهترین رسانه را برای تبلیغ کسبوکارهای موجود در مال و برند مال انتخاب کند. بسیاری از مالها در سرتاسر دنیا، در تبلیغات مشارکتی با کسبوکارهای فعال در مال استفاده میکنند، به این معنی که کسبوکار و مال در هزینههای تبلیغات سهیم می شوند. فروشگاههایی که وابسته به سازمانهای بزرگ خردهفروشی نیستند (شعبهای از مرکز اصلی نیستند)، ممکن است در بازاریابی ماهر نباشند. با استراتژیهای نوآورانه در برنامه بازاریابی خود به اینچنین کسبوکارها کمک کنید. بهعنوانمثال ایونتهایی نوآورانه برگزار کنید، تخفیفات منحصربهفردی را در نظر بگیرید تا پاخور مال را افزایش داده و از فرصتهای پیش روی مال نهایت استفاده را ببرید.
برای مشاوره بازاریابی و فروش مجتمع های تجاری، اداری و مسکونی با ما در تماس باشید.
۰۲۱-۲۲۰۷۶۰۸۱
پاسخی بگذارید
برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.